SiteLogo

راهنمای خرید چرم + نکات مهم در هنگام خرید

0 176
leather-buying-guide

امروزه استفاده از چرم برای تولید محصولات مختلف بسیار رواج یافته است. از همین رو محصولات تولید شده از چرم در طیف گسترده ای از لحاظ کیفیت قرار گرفته اند. در حالت کلی به دلیل آن که کالا های تولید شده از چرم طبیعی از کیفیت، دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، قیمت آن ها نیز نسبتا بالا می باشد. به همین دلیل شناخت این محصولات برای خرید بهترین نوع چرم اهمیت زیادی دارد. چرا که ممکن است برخی از افراد سودجو با فروش محصولات تقلبی و صنعتی به جای چرم طبیعی، ضمن آن که محصول بی کیفیتی را به شما عرضه می کنند، هزینه زیادی را نیز از شما دریافت می کنند.

در ادامه این مقاله به راهنمایی شما در خصوص خرید بهترین محصولات چرمی می پردازیم.

 

خرید چرم

 

اساسی ترین تفاوت های میان چرم اصل و تقلبی

در حالت کلی محصولات چرمی به دو دسته چرم صنعتی و چرم طبیعی تقسیم بندی می شوند. در صورتی که بتوانید تفاوت میان این دو نوع چرم را تشخیص دهید، خرید و تهیه این محصولات بسیار راحت تر می شود، به همین دلیل در ادامه به تفاوت های چرم طبیعی و صنعتی اشاره خواهد شد.

 

1-مرطوبت کردن چرم

آسانترین و عملی ترین راهکار برای نحوه تشخیص چرم اصل از چرم تقلبی، مرطوبت کردن آن می باشد. در این رو چرم را کمی خیس کنید، اگر آب در چرم نفوذ کرد، چرم طبیعی است و در غیر این صورت، چرم شما مصنوعی است.

 

2-بررسی پرز های چرم

چرم طبیعی یک محصول تک لایه می باشد که دارای دو سطح داخلی و خارجی می باشد. سطح داخلی چرم طبیعی برخلاف چرم مصنوعی دارای پرز بوده و حالتی مخمل مانند دارد.

 

3-سوزاندن چرم

یکی دیگر از راه های تشخیص تفاوت میان چرم طبیعی و چرم تقلبی، حرارت دهی به آن می باشد. در این روش به چرم گرما می دهیم و اگر چرم به سرعت  ذوب شود، چرم شما از نوع صنعتی است.

 

 

راهنمای خرید چرم

 

نکات مهم در هنگام خرید محصولات چرمی

پس از آن که موفق به تشخیص چرم اصل از چرم صنعتی شدید، کار شما در انتخاب محصول مورد نظرتان بسیار ساده تر می شود. ولی باید توجه داشته باشید که چرم یک ماده بسیار پر کابرد بوده و محصولات تولید شده از آن بسیار وسیع و گسترده می باشند.

از همین رو باید توانایی انتخاب آن ها را نیز بر اساس نیاز، استایل، تیپ و … داشته باشید. کیف، بهترین کمربند چرم، بهترین جاکارتی چرم و کفش از مهم ترین محصولات چرمی می باشند که در ادامه به بررسی مختصر آن ها میپردازیم.

 

کیف چرم

 

1-راهنمای خرید کیف چرم

امروزه کیف ها بر اساس نوع نیاز در انواع مدل های مختلف از جمله کیف دوشی، کیف پول چرم، کیف اداری، کیف زنانه و … به تولید می رسند. شایان ذکر است که برای خرید بهترین کیف چرم با کیفیت می توانید به وب سایت رسمی سیلوا چرم مراجعه فرمایید.

 

2-راهنمای خرید بهترین کمربند چرم

کمربند یکی از اصلی ترین محصولاتی است که استفاده اصولی از آن می تواند باعث شیک تر شدن استایل و تیپ شما شود. معمولا کمربند ها در رنگ ها و طرح های مختلفی به تولید می رسند به همین دلیل انتخاب مناسب ترین کمربند چرم می تواند کمی مشکل باشد. از همین رو می توانید با مراجعه به وبسایت سیلوا چرم، بهترین و مناسب ترین کمربند چرم را بر اساس تیپ و استایل خود تهیه نمایید.