SiteLogo

بهترین چرم برای کیف

دریا حسینی 13 شهریور 1403
0 29
معرفی بهترین چرم طبیعی برای کیف

بدون شک بیشتر ما به دنبال یک کیف چرمی با کیفیت و زیبا هستیم که برای مدت طولانی بتوانیم از آن استفاده کنیم. چرم استفاده شده در کیف‌های چرمی نقش مهمی در زیبایی و دوام کیف دارد. کیف‌های چرمی از انواع مختلف پوست حیوانات مانند پوست گاو، گوسفند، کروکودیل، مار، شترمرغ و حتی ماهی ساخته می‌شوند. در این مقاله به بررسی انواع چرم برای ساخت کیف می‌پردازیم و شما درک بهتری از انواع چرم و مزایای آن پیدا خواهید کرد.

 

معرفی بهترین چرم طبیعی برای کیف

چرم گاوی

یکی از مداول‌ترین و بهترین چرم‌هایی که برای ساخت کیف از آن استفاده می‌شود، چرم گاوی است. چرم گاوی کیفیت بسیار بالایی داشته و از دوام و استحکام قابل توجهی برخوردار است. چرم گاوی بسته به نحوه برخورد با آن در دباغی ممکن است سفت یا انعطاف پذیر باشد.

محکم بودن و ظرافت پوست گاو باعث شده تا گزینه مناسبی برای ساخت اکسسوری‌هایی مانند کیف چرم باشد. در صورتی که به خوبی از کیف چرمی که با پوست گاو ساخته شده استفاده کنید می‌توانید به طور متوسط 25 سال آن را نگه دارید. چرم گاو بافتی صاف و بدون خط و خش داشته  بوی عیجب و آزار دهنده‌ای ندارد اما کمی سنگین وزن است و قیمت بالایی نیز دارد.

 

چرم پوست بز

چرم بز بافت متمایزی و نرم دارد و از آن برای ساخت انواع محصولات چرمی استفاده می‌شود. پوست بز بسیار شیک و کاربردی است و بافت منحصربه‌فردش ظرافتی ویژه به آن داده است. کیف‌هایی که از پوست بز ساخته می‌شوند سبک و در عین حال مقاوم هستند. یکی از مزایای مهم چرم بز مقاومت آن در برابر آب است.

کیف‌هایی که از چرم بز تولید می‌شوند نسبت به کیف‌های چرم بز نرم‌تر و سبک‌تر هستند اما دوام کمتری دارند و به طور متوسط برای 3 تا 6 سال می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچین چرم بز مانند چرم گاو صاف نیست و دارای خط و خش است اما قیمت پایین‌تری نسب به کیف چرم گاو دارد.

 

دیگر انواع چرم

اگر دوست دارید کیفی متفاوت و منحصربه‌فرد داشته باشید که بافت و طرحی متمایز داشته باشد، احتمالا این چرم‌ها را می‌پسندید. این کیف‌ها از چرم تمساح، مار پیتون، پوست شترمرغ، چرم گاومیش آمریکایی، مارمولک و غیره ساخته می‌شوند و در دسته اکسسوری‌های عیجب و غریب قرار می‌گیرند. کیف‌هایی که با این چرم‌ها ساخته می‌شوند قیمت فوق‌العاده بالایی دارند و باید بیشتر از آنها مراقبت کنید.

 

نتیجه گیری

اگر هنوز فکر می‌کنید که کدام چرم بهتر است، بنظر می‌رسد که بهترین چرم کیف، کیفی است که از چرم گاو ساخته شده باشد. کیف‌هایی که از چرم گاو ساخته می‌شوند انعطاف پذیری و استحکام زیادی دارند و با گذشت زمان تبدیل به پتینه‌ای بی همتا و زیبا می‌شوند.

در بین انواع چرم گاو نیز چرم تمام دانه بهترین نوع چرم است. در این نوع چرم تمام نشانه‌های طبیعی پوست حیوان حفظ می‌شود و بافتی نفیس و ارزشمند را می‌سازد. گذشت زمان باعث زیباتر شدن چرم تمام دانه می‌شود و آن را تبدیل به پتینه‌ای متمایز می‌کند. چرم تمام دانه برتری و طول عمر بیشتری نسبت به سایر انواع چرم دارد و قیمت آن نیز بیشتر است.