SiteLogo

بهترین چرم ایران در کدام شهر است؟

دریا حسینی 11 شهریور 1403
0 30
بهترین شهرهای تولید کننده محصولات چرمی در ایران

کشور ایران با 9 میلیون هکتار علفزار و داشتن پتانسیل قابل توجه برای دامپروری، یکی از کشورهای پیشرو در صنعت چرم است. تولید چرم در ایران قدمتی چند هزار ساله داشته و این کشور به دلیل تخصص در چرم دوزی و دباغی شهرت جهانی دارد. تولید محصولات چرمی در ایران به 550 سال پیش باز می‌گردد اما اولین کارخانه چرم صنعتی در سال 1332 در همدان و دومین کارخانه سالها بعد در تبریز تاسیس شد.

 

بهترین شهرهای تولید کننده محصولات چرمی در ایران

تبریز:

شهر تبریز را میتوان قلب تپنده کشور در زمینه تولید چرم و کفش در ایران دانست. تبریز پایتخت چرم و کفش چرمی در ایران است و بیش از 250 کارگاه فعال چرم در آن به تولید چرم مشغول هستند. صنعتگران تبریزی مهارتی استثنایی در تولید محصولات با کیفیت چرمی دارند و در سطح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته اند.

آب و هوای مناسب منطقه آذربایجان و چرای دام در مزارع این منطقه باعث افزایش کیفیت پوست دام های این شهر شده است. در تبریز از چرم گاومیش، گوسفند، گاو و بز برای ساخت انواع محصولات چرمی استفاده می‌شود. کالاهای چرمی تبریز لطافت و دوام بالایی دارند و از نظر راحتی و کیفی شهرت دارند.

 

مشهد:

یکی از برزگترین شرکت‌های تولید کننده کالاهای چرمی در شهر مشهد قرار دارد. چرم مشهد سالانه بیش از یک میلیون قطعه محصول چرمی مانند لباس، کیف، کمربند، دستکش و غیره تولید می‌کند. چرم مشهد از شناخته شده‌ترین برندهای چرم ایرانی است که محصولات آن در ایران و بسیاری از دیگر کشورها طرفدران زیادی دارد.  محصولات چرم مشهد با چرم مرغوب ساخته می‌شوند و کیفیتی مثال زدنی دارند.

 

همدان:

استان همدان نیز سابقه‌ی طولانی در تولید محصولات چرمی داشته و قدمت آن به حدود 1500 سال پیش برمی‌گردد. این شهر از زمان قاجار تا به امروز از مراکز مهم تولید چرم در ایران به شما می‌رود. چرم همدان کیفیت مطلوبی دارد اما به دلیل عدم برند سازی نتوانسته است جایگاه مناسبی در بازارهای خارجی داشته باشد.